Data is informatie. Dat kan heel technisch zijn, in tabellen, rapportages en databases. Maar ook afbeeldingen en zelfs een herinneringen zijn data. Elke klik, muisbeweging, of swipe en elk gesprek, mailtje, of WhatsAppje levert data op. Of het nu een logistiek medewerker is die een verzendlabel plakt, een klant die iets uit z’n virtuele winkelmandje haalt, of een potentiële sollicitant die door je ‘Werken bij’-pagina scrollt. Al deze activiteiten genereren data. Maar waar let je nou op?

Hoofdzaken en bijzaken onderscheiden

De kunst in eCommerce is om een onderscheid te maken tussen hoofd- en bijzaken. Er valt altijd meer te analyseren. Aan jou de kunst om naar de juiste waardes te kijken. De juiste waarden, zijn diegenen die je een helicopterview van je organisatie bieden. Daarom is het belangrijk dat deze waarden opvallen als er een actie nodig is. Zodoende wil je je data op zo’n manier structureren, dat je snel antwoorden kunt vinden op alle bedrijfsvragen die je kunt bedenken.

Er valt altijd meer te analyseren. Aan jou de kunst om naar de juiste waardes te kijken. De juiste waardes, zijn diegenen die je een helicopterview van je organisatie bieden.

Datagedreven werken als concurrentievoordeel

Datagedreven werken betekent dat de behoefte aan informatie meer ingebakken wordt in de organisatie. Tegenwoordig streven veel bedrijven naar datagedreven processen. Maar datagedreven werken is meer dan alleen het installeren van de juiste tools en rapportages. Dataverzameling en analyses moeten onderdeel worden van de bedrijfsstrategie, -processen en -cultuur. Alle zakelijke beslissingen kunnen dan ondersteund worden met data en analyse. Werknemers uit elk niveau van de organisatie moeten op het juiste moment over de juiste data kunnen beschikken. Daarmee stel je iedereen in staat de beste beslissingen te maken. Datagedreven werken wordt het concurrentievoordeel van jouw organisatie.

Revolutie in de retail

Data is de afgelopen jaren een steeds prominentere rol gaan vervullen. Het heeft niet alleen de retail gerevolutioneerd, maar ook betere, snellere en goedkopere bedrijfsprocessen mogelijk gemaakt. Ben je benieuwd of jouw organisatie ook een concurrentievoordeel kan behalen door datagedreven te werken?

Wil jij ook een helicopterview op jouw e-commerce organisatie? 

Plan een online afspraak in.