Business Intelligence voor eCommerce

Essentiële Basisvaardigheden Training

4 maart 2020 – Utrecht

Wil je jouw data inzetten om je webshop nog beter te maken, dan is deze training voor jou.
In deze training komt de essentie van data analyse aan bod, toegespitst op de cruciale metrics voor eCommerce organisaties. Aan het eind kun je belangrijke metrics (omzet, marge, orders, klanten, producten) eenvoudig inzichtelijk maken op verschillende niveau’s (dag,week,maand,kwartaal, per klantsegment, per productcategorie etc.)

In de training “Business Intelligence voor eCommerce” worden de essentiële basisvaardigheden voor het werken met data uitgelegd. Hiermee zijn aan het einde van de training deelnemers in staat om op een snelle en structurele manier inzichten uit data te kunnen halen met behulp van bijvoorbeeld Tableau

De training legt aan de hand van de vier stappen van business intelligence uit hoe je data omzet in ‘actionable insights’. Deze vier stappen bestaan uit (1) het verzamelen van ruwe data en deze  voorbereiden op analyses, (2) het uitvoeren van analyses, (3) het visualiseren van je resultaten om tot inzichten te komen en (4) het linken van deze inzichten aan je bedrijfsprocessen om zo concrete acties uit te kunnen voeren. De training is gericht op e-commerce en veel voorbeelden zijn dan ook hierop toegepast. De berekeningen van enkele ‘key metrics’ die essentieel zijn voor e-commerce bedrijven worden uitgelicht. Denk daarbij aan omzet, marges, customer lifetime value, orders, klanten en producten.

Details

Locatie:
Utrecht – nader te bepalen

Trainer:

Jop van Hooft – eCommerce Business Intelligence Expert

Datum:
4 Maart 2020 – 9:00 – 16:00 

Deelname:
€599,- per deelnemer (incl.  parkeren/ koffie/ lunch) 

Benodigdheden:
Eigen laptop 

Meld je aan

Door dit formulier in te vullen meld je je aan voor de training

Over de trainer

Jop van Hooft heeft als Senior Business Analist ervaring opgedaan bij Coolblue. In 2017 is hij zijn eigen onderneming MeerMetData.nl gestart waarmee hij bedrijven helpt hun data om te zetten in ‘actionable insights’. Dit doet hij door overzichtelijke en aantrekkelijk gevisualiseerde rapportages, analyses en dashboards af te leveren. Zijn expertise ligt in de e-commerce sector en zijn klanten zijn onder meer De Bijenkorf, Flinndal, Pleinshoppen, Otrium, Cute Nutrition, Hallmark en Suzuki. Ook verzorgt hij online en offline trainingen waarin hij deelt hoe hij snel de hoofdzaken van een bedrijf weet te vangen in data. Voor verschillende klanten heeft hij op maat gemaakte training op locatie gegeven en hij heeft de online training “Business Intelligence voor e-commerce” ontwikkeld.