Werkt jouw eCommerce organisatie datagedreven?
Doe de 5 minuten quick scan:

Start de quick scan.

De quickscan duurt zo'n 5 minuten. Na afloop krijg je direct resultaat.
Geef van de volgende statements aan in hoeverre je er mee oneens (=0) of eens (=5) bent.
Klik op 'Next' om te starten.

1.

Wij hebben een duidelijke set aan cijfers, die als graadmeter dienen voor de prestatie van de organisatie. 

Bijvoorbeeld: KPI's, of statistieken of indicatoren.

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

2.

Alle medewerkers zijn op hoogte wat de belangrijkste cijfers zijn waarop wij sturen

Bijvoorbeeld: Omzet, winst, klanttevredenheid, beschikbaarheid, %nieuwe klanten

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

3.

Alle medewerkers zijn op de hoogte van de belangrijkste getallen van voorgaande periode

Bijvoorbeeld doordat er een maandelijkse update verstuurd wordt met "de omzet van de afgelopen maand was 1.309.000 euro" 

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

4.

Het is eenvoudig om een vinger aan de pols te houden door de resultaten van de voorgaande dag of week te bekijken

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

5.

Data is snel en up-to-date beschikbaar

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

6.

Alle medewerkers hebben toegang tot voor hun relevante data

Bijvoorbeeld weet je HR medewerker op te zoeken wat het ziekteverzuim vorige week was, je logistieke medewerker welke pakketjes vertraagd zijn, en je online marketeer wat de CTR op de nieuwe facebook ad was?

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

7.

Alle medewerkers zijn in staat relevante data te visualiseren en te analyseren

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

8.

Los van de winst-en-verlies rekening (P&L-statement) heeft mijn organisatie een manier om structureel naar de bedrijfsresultaten te kijken

Bijvoorbeeld een maandelijkse management rapportage, met daarin omzetten, marges, kosten etc.

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

9.

Binnen mijn organisatie is nooit discussie over de betekenis en correctheid van getallen

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

10.

Alle belangrijke beslissingen in mijn organisatie worden genomen aan de hand van data

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

11.

De focus van mijn organisatie wordt door een groot deel bepaald door wat de cijfers ons leren

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

12.

Alle bedrijfsdata wordt structureel en overzichtelijk opgeslagen op een locatie

Bijvoorbeeld in een datawarehouse, data lake of data market.

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

13.

Iedereen in mijn organisatie werkt met meetbare doelen en/of targets

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

14.

Iedereen is verantwoordelijk voor het resultaat op een eigen set aan cijfers

Zo wordt bijvoorbeeld je klantenservice beoordeelt op de gemiddelde wachttijd.

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

15.

We beoordelen externe partijen zoals leveranciers en pakketverzenders aan de hand van data.

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

16.

Mijn organisatie heeft volledig inzicht in de financiële prestaties

Onder andere: gross sales, cost of goods sold, marges, betaalgedrag, cashflow

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

17.

Mijn organisatie heeft volledig inzicht op verkoop/sales data 

Onder andere: omzet, orders, gemiddelde orderwaarde, prijzen, kortingen, marktaandeel, up/cross-sale

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

18.

Mijn organisatie heeft volledig inzicht op assortiments data

Onder andere: productkwaliteit, reviews, beschikbaarheid en inkoopprijs

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

19.

Mijn organisatie heeft volledig inzicht in klantgedrag 

Onder andere: klanttevredenheid, demografie, ontwikkeling, retentie, frequentie, customer lifetime value.

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

20.

Mijn organisatie heeft volledig inzicht in marketingdata

Onder andere: advertentiekosten, klant acquisitie kosten, advertentie-click-through rates, kanaal performance, zoekwoorden, campagne performance, content performance

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

21.

Mijn organisatie heeft volledig inzicht in logistieke data

Onder andere: fulfillment kosten, doorlooptijden, verzendmethodes, verzend kwaliteit, voorraad en beschikbaarheid.

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

22.

Mijn organisatie heeft volledig inzicht in klantenservice data

Onder andere: aantal contacten, contact redenen, kanaal performance, wachttijden, klanttevredenheid, klant klachten, escalaties, servicelevels

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

23.

Mijn organisatie heeft volledig inzicht in HR gerelateerde data

Onder andere: salariskosten, ziekteverzuim, personeelsverloop, medewerkers tevredenheid

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

24.

Mijn organisatie heeft volledig inzicht in Website performance

Onder andere: visitors, conversie, snelheid, bezoekgedrag, website optimalisatie (A/B-tests), en product-compleetheid.

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

25.

Mijn organisatie heeft volledig inzicht in retour data

Onder andere: aantal retouren, retour percentage, klant gedrag, klacht types, en product performance

Geef deze stelling een score van 1 (onwaar) tot 5 (waar)

26.

Je bent aan het einde gekomen van de test. 

Vul je naam en emailadres in om jouw score te zien. 

 

Naam: 


Email:

MeerMetData.nl gespecialiseerd in eCommerce

Wij helpen eCommerce managers meer inzicht in hun organisatie te krijgen met Business Intelligence.

Business Intelligence Expert

Wij creëren inzichten, en brengen jouw data samen in overzichtelijke dashboards, rapportages en analyes.

eCommerce specialist

Wij zijn gespecialiseerd in eCommerce.<br />Management, logistiek, klantenservice, retouren, wij bieden inzichten in je complete webshop.

Flexibel inzetbaar

Wij zijn de analist die je snel even aan kan haken. Om je organisatie tijdelijk meer analyse capaciteit te geven.

Advies

We denken graag mee hoe je meer waarde uit je data kan halen. En assisteren je in het verder te optimaliseren van jouw webshop.

Trainingen

We versterken jouw organisatie tijdelijk. Met trainingen en workshops brengen we je organisatie up-to-speed om zelf aan de slag te gaan met data.

Coaching

Wij coachen je team in het werken met data. Zo breng je data gedreven werken in jouw organisatie naar een hoger niveau.

Rapportages

Een rapportage is de graadmeter voor de ontwikkeling van je organisatie op hoofdlijnen

Dashboards

Dashboard worden gebruik om op dagdagelijkse basis je organisatie te sturen.

Analyses

Door middel van een analyse vind je antwoorden op bedrijfsvragen